PRVNÍ český 100% veganský box až k vám domů. Objevujte s námi novinky na trhu a zajímavosti ze zahraničí!
1. Základní ustanovení
1.1. Toto jsou všeobecné obchodní podmínky společnosti as well s.r.o. se sídlem Řehořova 27/44, 1300 00 Praha (dále jen „společnost“).
1.2. Tyto všeobecné podmínky jsou platné pro všechny obchody uskutečňované na e-shopu, který společnost provozuje prostřednictvím svých webových stránek www.veganbox.cz (dále jen „e-shop“).
1.3. Tyto všeobecné podmínky se vztahují na všechny smlouvy mezi společností a odběratelem, které jsou uzavřeny prostřednictvím e-shopu společnosti a předcházejí veškeré obchodní podmínky a podmínky nákupu odběratele, pokud existují.
1.4. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí jak pro prodej podnikatelům, tak pro prodej spotřebitelům.
1.5 Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím, popř. třetí osobou, v jejíž prospěch je zboží objednáno. Veškeré takové smluvní vztahy se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky a těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
1.6 Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které neupravují tyto Všeobecné obchodní podmínky, občanským zákoníkem (zákon číslo 89/2012 Sb. v platném znění) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon číslo 634/1992 Sb. v platném znění). Je-li smluvní stranou jiný subjekt, řídí se vztahy neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon číslo 89/2012 Sb. v platném znění).
2. Zvláštní podmínky pro prodej spotřebitelům
2.1. Spotřebitelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy se společností nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „spotřebitel“).
2.2. Kupující objednává zboží na internetových stránkách prodávajícího www.veganbox.cz. Smlouva je uzavřena v momentě, kdy zákazník na webových stránkách společnosti závazně potvrdí svou objednávku stisknutím tlačítka “objednat”). Smlouva je uzavírána pouze v českém jazyce. Uzavřenou smlouvu společnost neuchovává a nelze ji tedy zpřístupnit zákazníkovi.
2.3. Odesláním objednávky (tj. návrhu smlouvy) kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, a že s nimi bezvýhradně a plně souhlasí. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy. VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce a kupní smlouvu lze uzavřít též jen v českém jazyce. Kupující je vázán ustanoveními VOP okamžikem odeslání objednávky, kterým stvrzuje své seznámení a svůj souhlas s nimi. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
2.4. Odesláním objednávky (tj. návrhu smlouvy) kupující stvrzuje, že všechny údaje, které v objednávce uvedl, jsou pravdivé. Prodávající neodpovídá za nedoručení zboží kupujícímu, bylo-li důvodem nedoručení uvedení špatných údajů kupujícím.
2.5. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit nedostupnou surovinu surovinou ve stejné nebo vyšší ceně a kvalitě.
2.6. Jakákoliv manipulace s předměty v dárkových baleních se děje na vlastní nebezpečí kupujícího, přičemž podrobnosti pro bezpečnou manipulaci s předměty v dárkových baleních určí návod, který je součástí balení.
2.7. Informační povinnost společností jako prodávajícího dle § 1811 a § 1820 Občanského zákoníku společnost splňuje tím, že stabilně uvádí tyto informace na webových stránkách e-shopu. U údajů dle § 1811 odst. 2 písm. d) a e) Občanského zákoníku se informační povinnost považuje za splněnou tím, že společnost uvádí alternativy způsobu platby, dodání nebo plnění na webových stránkách e-shopu a na těchto stránkách rovněž uvádí náklady na dodání při dodání kurýrem, resp. dodáním na dobírku. Kupující jako spotřebitel toto bere na vědomí a uzavřením smlouvy s tímto plně souhlasí.
2.8. Spotřebiteli se neposkytují žádné další služby po prodeji. Na zboží je poskytovaná záruka za trvanlivost zboží, která je na balení zboží uvedena nebo vytištěna. V případě nebalených výrobků spotřebujte do 24 hodin od převzetí.
3. Ustanovení o odstoupení od smlouvy
3.1. Kupující, který je spotřebitelem, má právo podle § 1829 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí plnění, pokud byla smlouva uzavřena distančním způsobem, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce.
3.2. Rozhodne-li se kupující využít tohoto práva, může tak učinit písemným odstoupením od smlouvy obsahujícím sdělení čísla účtu, kam má být zaslána zaplacená cena, doklad o koupi zboží a dále zboží, které mu bylo zasláno na základě smlouvy, od které odstupuje. Toto odstoupení včetně zboží je potřeba zaslat na adresu: as well s.r.o., Řehořova 27/44, 1300 00 Praha, Česká republika. Vrácené zboží by mělo být kompletní (papírová krabice včetně jejího veškerého nepoškozeného obsahu), zboží ani žádná jeho část by neměla být poškozena ani použita.V případě rozbitého či poničeného balení není již nadále možné předmětné zboží vrátit.Toto písemné odstoupení od smlouvy zašle kupující na adresu prodejce, a to ve lhůtě 14 dnů.
3.3. Kupující, který je spotřebitel, však nemůže odstoupit od smlouvy podle předchozího odstavce v případě, že předmětem této smlouvy je dodávka zboží, které rychle podléhá zkáze, nebo v případě, že bylo zboží dodáno v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Ostatní omezení spotřebitelovi možnosti odstoupit od smlouvy podle § 1837 občanského zákoníku tímto nejsou nijak dotčeny.
3.4. Prodávající vrátí kupujícímu zaplacenou cenu do 14 dnů ode dne, kdy kupující od smlouvy odstoupil, a to na bankovní účet, který kupující sdělil – viz. čl. VI. odst. 2 těchto Všeobecných obchodních podmínek. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku VOP se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu.
3.5. V případě, že zákazník po odstoupení od smlouvy vrátí zakoupené zboží, nese náklady spojené s vrácením zboží zákazník.
3.6.Kupující bere na vědomí, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi společností a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 1829 Občanského zákoníku, darovací smlouva pozbývá platnosti a účinností a kupující je povinen spolu s vrácením zboží vrátit i poskytnuté dárky.
4. Elektronická evidence tržeb
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
5. Obecné podmínky
5.1. Cena zboží
5.1.1. Všechny ceny jsou cenami smluvními.
5.1.2. V on-line e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny.
5.1.3. Platba musí být provedena v českých korunách. V případě úhrady dobírkou hradí kupující veškeré bankovní poplatky tak, aby prodávajícímu byla sjednaná cena za zboží připsána na jeho účet v plné výši (viz ceník za platby).
5.2. Platební podmínky
5.2.1. Společnost akceptuje následující způsoby platby za zboží v rámci obchodování na e-shopu:
-
-
- platbu platební kartou po potvrzení objednávky
- platbu převodem na bankovní účet
-
5.2.2. Společnost si vyhrazuje právo nedodat zboží do doby úplného zaplacení zboží ze strany odběratele.
5.2.3. Do úplného zaplacení ceny zboží je zboží výlučným vlastnictvím společnosti.
5.3. Dodací podmínky
5.3.1. Společnost dodává zboží následujícími způsoby:
-
-
- a) dodání zboží pro vyzvednutí na odběrných místech společností, uvedených na webových stránkách veganbox.cz
- b) dodání zboží na adresu určenou odběratelem prostřednictvím vlastní dopravy
-
5.3.2. Odběratel je povinen vyplnit veškeré údaje relevantní pro dodání v objednávce. Odběratel v objednávce zaznačí preferovaný způsob dodání zboží. Společnost ovšem není tímto vázána a v případě potřeby může dodat zboží jiným způsobem, než uvedl objednatel. Společnost je povinna o tomto objednatele včasně písemně nebo elektronicky uvědomit.
5.3.3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.3.4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5.3.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5.3.6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
5.3.7. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6. Záruka za zboží a reklamace
6.1. Prodávající je povinen dodat kupujícímu objednané zboží v souladu s uzavřenou smlouvou, těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy.
6.2. Kupující je povinen bezprostředně po dodání/převzetí zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu, nejpozději následující den po dni, kdy zboží převzal, písemně informovat prodávajícího o zjištěných vadách. Za písemnou formu je považována i emailová forma.
6.3. Je-li kupující spotřebitelem platí pro odpovědnost za vady zboží následující: Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době.
6.4. Je-li kupující podnikatel, který zboží kupuje v rámci své podnikatelské činnosti, řídí se uplatnění vad zboží příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku.
6.5. Prodávající reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění, vyřídí. Pro případ zamítnutí reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění (přičemž písemnou formou se pro účely reklamačního řízení rozumí i emailová forma).
6.6. Kupující bere na vědomí, že každý box obsahuje “náhodné” zboží a obsah krabice je “překvapením”.
6.7. Kupující dále bere na vědomí, že fotografie zboží vyobrazené na stránkách e-shopu jsou pouze ilustrační.
6.8. Odběratel je povinen, aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Odběratel je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku odběratel od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
6.9. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu veganbox@email.cz. Dále je nutné sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou společnosti.
6.10. Předáním zboží přechází na odběratele všechna odpovědnost za zničení nebo zhoršení zboží.
7. Jiná ustanovení
7.1. Odběratel si je vědom, že mu koupí produktů, které jsou v obchodní nabídce společnosti jako prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvu sjednáno jinak.
7.2. Obsah webové stránky prodávajícího zahrnující zejména texty, fotografie, grafická a jiná výtvarná díla, software, ochranné známky a jiná práva požívající právní ochrany jsou výlučným vlastnictvím prodávajícího a nesmí být užívána v nejširším významu bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího.
7.3. Použití obsahu webové stránky prodávajícího nebo jejich částí třetími osobami je přípustné pouze s předchozím písemným souhlasem prodávajícího.
7.4. Každý, kdo navštíví Internetovou stránku je uživatelem této Internetové stránky (dále jen „Uživatel“) a je povinen se při jejich používání řídit platnými právními předpisy a rozhodnutími orgánů státní správy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP, nepoškozovat dobré jméno a práva společnosti as well s.r.o. ani práva ostatních Uživatelů.
7.5. Uživatel se zavazuje, že zejména nebude:
-
- užívat jak celek, tak i jednotlivé součásti Internetové stránky jinak, než pro vlastní potřebu, tj. zejména nebude nad rámec své potřeby kopírovat, stahovat a šířit její obsah;
- zasahovat jiným Uživatelům do užívání Internetové stránky a jakýmkoliv způsobem jim v užití Internetové stránky bránit;
- zasahovat jakýmkoliv způsobem bez souhlasu společnosti as well s.r.o. do obsahu či technické podstaty Internetové stránky;
- zasahovat do bezpečnosti Internetové stránky;
- využívat Internetovou stránku pro rozesílání nevyžádaných zpráv (spam) a řetězových zpráv, zasílat na tuto Internetovou stránku viry nebo jakékoli nebezpečné či škodlivé programy;
- zasílat na Internetovou stránku zprávy obsahující viry, nebo jakékoli nebezpečné či škodlivé programy;
- vytvářet falešné zprávy (fake) za účelem falšování identity Uživatele, či pokoušet se proniknout na účet jiných Uživatelů.
7.6. Pravidla pro nakládání s osobními údaji kupujícího, tj. zpracování a další správa těchto osobních údajů, jsou dle obecného nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) obsažena v informační povinnosti právnické osoby as well s.r.o., jež je pro potřeby spotřebitele zveřejněna zde. Úprava pravidel pro nakládání s osobní údaji kupujícího tedy není součástí všeobecných obchodních podmínek.
7.7. Uzavřená smlouva je společností archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8. Řešení sporu
8.1. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
8.2. U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs.
8.3. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
8.4. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
8.5. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
8.6. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
8.7. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
9. Marketing
Kupující souhlasí s tím, že jím zpětně doručené či zveřejněné multimediální soubory (fotografie, videa) prostřednictvím e-mailu, sociálních sítí (včetně označení stránky prodávajícího či hashtagu veganobox, veganboxcz či veganboxsk) a mobilního telefonu prodávajícímu, může prodávající využít pro jakékoliv marketingové účely související s předmětem činnosti prodávajícího.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 23. 9. 2020.
10.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění. Takovou změnou nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé za účinnosti předchozího znění VOP. Kupující má vždy možnost seznámit se s aktuálním zněním VOP před odesláním konkrétní objednávky a uzavřením (nové) kupní smlouvy. V případě nesouhlasu s aktuálním zněním VOP, kupující kupní smlouvu neuzavře.
10.3. Veškerá smluvní ujednání mezi stranami se uzavírají v jazyce českém. V případě jakéhokoli překladu smluvních ujednání do jiného jazyka bude mít při výkladu přednost verze česká.
10.4. Změny a doplňky Kupní smlouvy či těchto VOP vyžadují písemnou formu. Písemná forma je vyžadována i pro vzdání se jakéhokoliv práva či prominutí jakéhokoliv nároku dle Kupní smlouvy nebo těchto VOP či v souvislosti s nimi.
as well s.r.o.
Řehořova 27/44, 130 00 Praha 3, IČO:09536639, zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 337786
objednávky:
+420 737 605 104
veganbox@email.cz
spolupráce:
Alžběta Oudesová +420 733 274 596
alzbeta@veganbox.cz
Richard Skřivánek +420 777 216 487
richard@veganbox.cz
Copyright © 2022 Veganbox.cz. All rights reserved.